Mt 5,14 | Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego to jedno z najwyżej i najbardziej oryginalnie usytuowanych muzeów w Polsce. Otwarte w lutym 2020 r., znajduje się w warszawskiej Świątyni Opatrzności Bożej, w pierścieniu pod jej kopułą: „Odpowiada to wysokości VIII piętra, co przy niskiej zabudowie warszawskiego Wilanowa pozwala poczuć się bliżej tej rzeczywistości, do której odkrywania zachęcają patroni Muzeum”, mówi jego dyrektor Piotr Dmitrowicz.
Bohaterami ekspozycji muzealnej są prymas Stefan Wyszyński oraz papież Jana Paweł II. Okres ich życia to jednocześnie granice historyczne muzealnej narracji. To całe XX stulecie – burzliwy czas zaborów, odzyskania niepodległości, konfliktów zbrojnych, PRL, Solidarności i na nowo odzyskanej wolności. „Tło historyczne jest stałym elementem wystawy, ale pierwszoplanowa staje się tu także sztuka. Prace Aldony Mickiewicz, Stefana Gierowskiego czy Piotra Młodożeńca, a także muzyka Michała Lorenza, budują niesamowitą atmosferę tego muzeum”, podkreśla dyrektor Piotr Dmitrowicz.
Strategię i kreację kampanii promującej Mt 5,14 opracowała agencja Allegro. Kampanię będzie można zobaczyć przede wszystkim w aglomeracji warszawskiej: na nośnikach reklamy zewnętrznej, tablicach reklamowych Kolei Mazowieckich oraz autobusach. Istotnym elementem komunikacji są działania w mediach społecznościowych, do promowania Muzeum zaproszono również lokalnych influencerów.
Kampania promocyjna, sfinansowana ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, potrwa do końca roku. Jej celem jest trwałe zwiększenie zainteresowania ofertą Muzeum oraz zaproszenie do odwiedzenia jego ekspozycji głównej na Wilanowie.